پایگاه بصیرت

◄ «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» عربی اعلام کرد: ما به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که راه‌حل در دستان شماست؛ اگر شما از حمایت‌های نظامی، تسلیحاتی و لجستیکی خود از عربستان و ائتلاف آن دست بردارید، آنگاه می‌توان درباره منافع شما گفت‌وگو کرد. وی تصریح کرد، نیروهای تحت رهبری خود و انصارالله هیچ‌گونه همکاری و ارتباطی با ایران ندارند و ای کاش با ایران همکاری داشتند؛ به ویژه آنکه یمن هم‌اکنون در وضعیت اقتصادی و نظامی بدی قرار دارد.
◄ سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی درباره لغو سخنرانی‌‌اش به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یاسوج، گفت: وقتی سخنرانی آقای مطهری از سوی یک مرجع قانونی لغو شد، شاهد آن بودیم که آقای رئیس‌جمهور نامه نوشت و آن را مایه شرمساری دانست. اما وقتی سخنرانی من که مانند آقای مطهری نماینده مجلس هستم، لغو شد، آقای روحانی و وزیر کشورشان حتی یک «سرفه» هم نکردند، شاید چون آقای مطهری طرفدار دولت است و بنده از منتقدان دولت، جناب آقای رئیس‌جمهور این گونه برخورد می‌کند.
◄ صفحه «جیل الحریه و التنویر» در توئیتر افشا کرد، به دنبال ناکامی عادل الجبیر در مدیریت پرونده‌های جاری در منطقه در ماه‌های گذشته، محمدبن‌نایف، ولی‌عهد عربستان در نامه‌ای غیر رسمی به ملک سلمان‌بن‌عبدالعزیز، پادشاه این کشور خواستار برکناری وی از وزارت خارجه شده است. گفته می‌شود، وی از برکناری خودش خبر دارد؛ اما هنوز هیچ درخواست یا دستوری رسمی از سوی پادشاه به وی نرسیده است.
◄رئیس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران پژوهشگاه زلزله‌شناسی با اشاره به اینکه برای مقابله با زلزله نباید تنها به امکانات دولتی و امدادی متکی باشیم، اظهار داشت: با توجه به ایستگاه‌ها و امکانات موجود امدادی، امدادگران هنگام وقوع زلزله قادرند در نهایت ۲۰۰ نقطه از شهر را پوشش دهند که این امر برای شهری با این وسعت و جمعیت کافی نیست.
◄ غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در دیدار با «آنتونیو گوترس» دبیرکل جدید این سازمان، تمدید ISA را مغایر با اهداف برجام خواند و از وی درخواست کرد از همه طرف‌های برجام بخواهد تا به تعهدات‌شان پایبند بمانند.
منبع: سایت بصیرت

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1395-09-21] [ 10:21:00 ق.ظ ]